Captain S.O.N.A.R., a la caça del submarí

Un joc per gaudir en colla

Administrador

Una setmana més us portem un altre joc d’en Roberto Fraga. Com és habitual en aquest autor estem davant d’un títol molt original. En aquesta ocasió els jugadors es divideixen en dos equips i se’ls hi assigna un rol amb unes tasques que hauran de complir per tal d’aconseguir enfonsar el submarí enemic. A diferència del Doctor Panic en el que només existia l’opció de jugar en temps real, a Captain S.O.N.A.R. tenim dues opcions: joc per torns o joc simultani.

Altres jocs d'en Roberto Fraga.

L'eficiència d'un bon equip

Les primeres partides d’aquest joc sempre és recomanable que es juguin amb la modalitat de joc per torns per familiaritzar-se amb les mecàniques. Un cop que els jugadors es sentin còmodes amb el joc es pot passar al joc simultani que és on realment brilla el seu disseny. L’objectiu del joc és molt simple: aconseguir destruir el submarí enemic.

Si juguen vuit jugadors cadascun d’ells interpretarà un únic paper en el seu submarí. Si hi ha menys jugadors el capità de cada equip haurà d’assumir també altres funcions. Els diferents rols que es poden dur a terme són els següents:

  • Capità: És l’encarregat de traçar el rumb i ordenar els moviments. Cada cop que fa un moviment l’anuncia en veu alta perquè ho puguin escoltar tots els jugadors i el marca a la seva plantilla de joc. Només pot moure el submarí una casella cada cop i sempre sota la fórmula: “Avant... nord/sud/est/oest”. El primer oficial i l’enginyer del vaixell sempre han d’anunciar que han completat les seves tasques abans que el capità pugui anunciar un nou moviment.
  • Operador de ràdio: És l’encarregat de rastrejar els moviments del submarí enemic. Ha d’estar molt atent per tal d’escoltar les ordres del capità enemic i traçar-les a la seva pantalla transparent. Aquesta l’haurà d’anar movent sobre el mapa per tal de localitzar la posició de l’altre submarí.
  • Primer oficial: És l’encarregat de carregar els sistemes especials dels que disposa el submarí. Amb cada moviment recarrega una casella i a la que un sistema està preparat ho ha d’anunciar al seu capità. És clau que el primer oficial es comuniqui de forma eficaç amb el capità per tal de saber què pot ser necessari en cada moment.
  • Enginyer: És l’encarregat de marcar les avaries que es van produint en el submarí amb cada moviment. Aquest està separat en diferents seccions (Nord, sud, est i oest) que tenen components vitals perquè els sistemes funcionin. Per tal de poder activar els sistemes i fer les reparacions adients, l’enginyer ha de mantenir la comunicació amb el capità en tot moment.

Activant els sistemes

A partir del moment en què un sistema estigui operatiu, és a dir, carregat i sense avaries, el capità pot cridar “Atureu-vos!” aixecant el puny per tal de fer que ambdues tripulacions deixin el que estaven fent. Llavors anuncia el sistema que activarà i aquest es resol abans de continuar la partida de forma normal.

  • Llançar torpedes: Els torpedes serveixen per fer punts de mal al submarí enemic. Només es poden llançar a dues caselles de distància i si impacten directament fan dos punts de mal. Si l’impacte és indirecte en fan només un.
  • Llançar una mina: Es deixa en una casella adjacent al submarí. En quant el capità cregui que pot danyar el submarí enemic la pot fer explotar anunciant la casella en la que es troba.
  • Llançar drons: Serveixen per obtenir informació sobre el sector del submarí enemic. El capità pregunta al rival si el seu submarí es troba en un determinat sector. Sempre s’ha de dir la veritat!
  • Activar el sonar: En el moment en què s’activa el capità rival ha de donar dues de les tres indicacions següents sobre la posició del seu submarí: fila, columna o sector. Una de les dues ha de ser certa i l’altra falsa.

A més en funció de l’escenari que es jugui és possible que es tingui algun sistema addicional amb normes especials.

Una experiència de joc

Sense cap mena de dubte Captain S.O.N.A.R. ens presenta una experiència de joc molt diferent. El joc simultani ens pot crear situacions molt divertides mentre tothom a l’hora intenta realitza maniobres i operacions amb el seu submarí. Un joc que es gaudeix en colla.  

Captain S.O.N.A.R.

Nº de jugadors: 2-8
Edat: 14+
PVP: 40 €
Editorial: Asmodee
Autor: Roberto Fraga

Subscriu-te a la nostra Newsletter

La millor manera d'estar al dia de totes les novetats de Via Lúdica.