Imhotep, construint monuments

Un joc familiar una mica més complex

Administrador

La construcció és un tema recorrent en els jocs de taula. En alguns jocs construïm castells, en altres poblats, ciutats o regnes. A Imhotep els jugadors es posen en el paper d’un constructor de l’antic Egipte per construir monuments. Entre tots hauran d’aixecar obeliscs, un temple, una càmera funerària i una piràmide.

Imhotep de Phil Walker-Harding ha estat un dels finalistes del premi Spiel des Jahres d’aquest passat 2016. 

Simple i genial a la vegada

Sense cap mena de dubte el punt més fort d’aquest joc és la facilitat amb la que s’explica. El joc es juga al llarg de sis rondes. A cadascuna es carregaran quatre vaixells que s’enviaran a les diverses localitzacions disponibles. Després de l’última ronda es fa el recompte de punts final i el jugador que en tingui més s’emporta la victòria.

En el torn de cada jugador aquest ha de fer una de les quatre accions possibles:

  • Agafar pedres de la cantera. Agafar tres pedres de la cantera i col·locar-les en la teva plataforma.
  • Carregar una pedra. Col·locar una pedra en un vaixell amb un espai disponible (a qualsevol espai).
  • Enviar un vaixell. Enviar un vaixell a un dels cinc emplaçaments. Només es pot fer aquesta acció si hi ha el mínim de pedres carregades que indica el vaixell. A continuació es produeix la descarrega del vaixell.
  • Jugar una carta blava de mercat. Jugar una carta per aconseguir algun avantatge.

En l'ordre es troba la clau

L’ordre de les pedres en cada vaixell serà vital doncs a l’hora de descarregar es respectarà sempre l’ordre. A més qualsevol jugador pot enviar un vaixell encara que no hi hagi pedres seves amb el que s’ha de saber veure per endavant on poden acabar les nostres. Una mala col·locació pot fer que acabem guanyant molts menys punts dels que voldríem. Cada emplaçament té dues cares amb diferents maneres de puntuar per donar variabilitat al joc. La cara A funciona de la següent forma:

  • Mercat: Per cada pedra cada jugador pot agafar una carta de les disponibles. Les cartes es trien per l’ordre de les pedres.
  • Piràmide: Les pedres es descarreguen per ordre tal com s’indica a l’emplaçament. Les pedres dipositades aquí donen immediatament tants punts com marca l’espai en que es col·loquen. Pot variar d’un a quatre punts.
  • Temple: Les pedres es descarreguen formant files que quedaran dipositades una sobre l’altre. Al final de cada ronda cada jugador guanyarà tants punts com pedres tingui visibles des de la part superior (pedres que no tinguin cap altra a sobre).
  • Càmera funerària: Aquesta estructura és l’única que permet que les pedres surtin fora de la lloseta. Al final de la partida els jugadors guanyaran punts en funció de les pedres que tinguin connectades.
  • Obeliscs: Les pedres de cada jugador s’apilonen formant un obelisc. Al final de la partida cadascú guanyarà punts segons l’alçada dels seus obeliscs.

És important estar preparat per poder carregar pedres en el lloc i moment oportú sabent veure les intencions de cada jugador. 

Un joc familiar una mica més complex

Imhotep és un joc ideal per jugar en família si busques un repte. Després d’un parell de rondes tots els jugadors tenen molt clar què és el que els interessa i sobre quin vaixell no volen perdre el control. Veure com els teus plans s’enfonsen perquè un jugador t’envia el vaixell al pitjor lloc possible fa que et pensis molt bé on carregar les pedres següents.

Imhotep

Nº de jugadors: 2-4
Edat: 10+
PVP: 40 €
Editorial: Devir
Autors: Phil Walker-Harding
Disponible per provar a Via Lúdica. 

Subscriu-te a la nostra Newsletter

La millor manera d'estar al dia de totes les novetats de Via Lúdica.